Dech - Recenze


Autor: Crossan Sarah
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 264
Rok vydání: 2013
Žánr: sci-fi
Vazba: vázaná

(Recenze může obsahovat spoilery!)

Nic pro nás není tak přirozené jako dýchání… Představte si ale svět, ve kterém si jen privilegovaní mohou koupit dostatek kyslíku k tomu, aby mohli tančit či si zahrát obyčejný fotbal. Svět, kde chudí jen stěží zaplatí účet za vzduch nezbytný k životu. Svět, v němž po netušené katastrofě přežívá zbytek obyvatel v hermeticky uzavřených městech s vlastní atmosférou. Pustou planetu Zemi, kde nejvzácnějším rostlinným druhem je obyčejný strom. * Právě v takovém světě žije Alina, Bea, Quinn a jejich přátelé. Od ostatních mladých lidí se liší svou přemýšlivostí a odvahou něco ve svém okolí změnit. Odvahou nadechnout se jinak než druzí – svobodně. Dystopický román mladé irsko-americké autorky plný dobrodružství, při němž se doslova tají dech.



Celá kniha byla velmi napínavá.Děsila mě představa,že bychom si museli kupovat vzduch.Občas jsem večer přemýšlela nad tím,jaké by to opravdu bylo.No myslím,že by to byla HRŮZA.Jen ta představa,jak bychom si zvykli na to,že nemůžeme běhat,tancovat nebo dělat cokoli jiného,kde bychom se mohli zadýchat.


Nejvíc mě dostala kapitola,ve které ministr kapsule zabije Beininy rodiče.



Ministr kapsule je zpátky na nohou.A míří do davu pistolí.I když přesně řečeno ne do davu.Usmívá se.Bodne mě v žaludku a vrhám se proti obrazovce.„Ne!” ječím. Krátké ticho prořízne výstřel a máma náhle leží na zemi v rozlévající se kaluži krve.Táta na ni zděšeně pohlédne a obrátí se k ministrovi,když další rána z pistole pohltí veškerou naději a taky táta klesá na zem.
Když jsem četla tenhle úryvek mrazilo mě po zádech.Nedovedla bych si představit,kdybych viděla své rodiče umírat v přímém přenosu v televizi,protože bojovali za dobro.

Kniha se mi velice líbila.Dlouho jsem se na ni těšila.Když konečně vyšla hned jsem si ji objednala na internetu.Vůbec mě nezklamala.Kniha je velice zajímavá a obdivuju autorku knihy,jelikož má úžasnou představivost a nápady.

Kniha stojí za to,aby jste si ji přečetli.Doporučuji.

Hodnocení:  


Komentáře

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno