Recenze - Chladné ostří



Autor: Franziska Gehm
Počet stran: 
192
Rok vydání: 2013
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: 
Fragment
Série: 
-
Díl v sérii: 
-

Anotace:

Na dřevěném ostrůvku uprostřed jezera je nalezena pobodaná dívka. Nikdo netuší, kdo mohl šestnáctileté Floře tak ublížit. Policie objeví spoustu stop, přesto se jí nedaří pachatele dopadnout. Opravdu si Flora z noci, kdy byla napadena, nic nepamatuje? Nebo snad mlčí úmyslně?


Sälzer je detektiv, který má vypátrat člověka, který u Telpenského jezera v noci pobodal dívku - Floru. Flora přežila, ale bohužel si nic nepamatuje. Nebo snad ano? To je po celou dobu pátrání Sälzerovi podivné. Má v úmyslu tomu přijít na kloub.
Téže noci, kdy byla Flora pobodána uprchl z vězení zločinec a násilník. Mohl Floru pobodat on? Nebo to mohl být úplně někdo jiný? Někdo cizí, nebo snad někdo z rodiny? 


Od Chladného ostří jsem toho moc neočekávala. Také mě ani neudivilo, že mi kniha moc nesedla. Čekala jsem, že mi kniha něco dá, ale ani to se nestalo. Po celou dobu čtení ve mně autorčin styl psaní nevyvolal skoro žádné emoce. Nebylo to napsáno, tak aby člověk lapal po dechu. Všechno bylo psáno stejným tempem. Dokonce jsem se musela smát, že některé Flořiny myšlenky jsem se nutila číst, jako báseň. To bylo opravdu divný. Ono to totiž jinak číst nešlo. Tedy aspoň mně ne.
V kapitolách se často objevovaly výslechy s podezřelými osobami. To byla vždy část, která mě bavila.

Nevýhoda knihy bylo málo stránek. Za celou dobu čtení jsem si žádnou postavu nedokázala oblíbit. Něbylo tam pro ně dost prostoru na to, aby je člověk poznal.
O Flořině nejlepší kamarádce jsem si udělala obrázek jen ten, že je to opravdová nejlepší kamarádka, která je upřímná.
Floru jsem naštěstí měla možnost poznat více. Neměla jsem ji ráda od samého začátku. Na konci jsem toho ani nelitovala, protože ona byla jednoduše blázen.
 Sälzer mi taky nepadl moc do oka. Přišel mi jako pruďas, který pořád chroupe tyčinky. Musím ale obdivovat jeho chytrost. Případ nakonec vyřešil a dokonce jeho podezření bylo správné.

Když to tak shrnu, tak to nebylo moc velebné čtení. Knížka ale nebyla ani špatná. Jen mi prostě nesedla. Obyčejná detektivka. Ale pozor. Po celou dobu čtení člověk netuší, kdo to mohl být, protože konec Vás opravdu překvapí. Ani ve snu by vás tento pachatel nenapadl. To je snad jediné z mála plus co se mi na knize líbilo.
No jednoduše, kdo si chce knihu přečíst, tak ať to udělá. Třeba budete knihu milovat. A třeba taky ne. Mně jednoznačně moc neohromila.

Naše obálka je pěkná. Jednoduchá. Ale ta původní se mi také moc líbí a dokonce více než ta naše.Naší obálce dávám 3 hvězdičky z 5.


Knihu také hodnotím 3 hvězdičkami z 5.


Moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
  Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

  1. Knížku jsem se chtěla přečíst a netušila jsem že má tak málo stránek, takže to zatím číst nehodlám :).

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se ta kniha líbila hodně.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nečítala som, keďže knihy na spôsob detektívok nemám rada. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Říkej mi princezno