Recenze - Hladová přání

Autor: Tereza Matoušková
Počet stran: 
100
Rok vydání: 2011
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: Krigl
Série: -
Díl v sérii: -

Anotace:

Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny.
Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo.
Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?


Když Jukata jednoho dne spatří v podzemí v klášteře Tark Itlen stříbrnou věc, okamžitě se za ní vydává a pojmenovává ji Cukrátko. Postupem času Jukata zjišťuje, že Cukrátko se živí krví. Každou kapičkou sílí.
Každou kapičkou ohrožuje čaroděje z Podmoří. Cukrátko ji pokaždé splní jedno přání a pomalu ji začíná ovládat. Jak se Jukata postaví k tomu, že ji Cukrátko ovládá? Jak budou čarodějové proti chapadelnatých nestvůrám bojovat? 


O knize Hladová přání jsem se dozvěděla na blozích, když jsem na ni četla recenze, které byly rozpůrné. Rozhodla jsem se tedy, že si knihu přečtu, abych si na ni udělala vlastní názor.
Do knížky jsem se pustila s velkým očekáváním. Byla jsem bohužel krapet zklamaná. Chvíli mi trvalo než jsem si udělala pořádek v postavách. Takže prvních třicet stránek jsem v tom měla trochu chaos.
Poté jsem se ale do knihy začetla a během pár hodin jsem ji měla celou přečtenou.

V knize jsou moc krásné ilustrace. Hodí se k ději. Vždycky jsem si je chvíli prohlížela a všímala jsi těch pěkných detailů, které v nich autorka ilustrací zanechala.

Musím se přiznat, že Hladová přání byla první kniha, kterou jsem četla od české autorky. Jsem ale překvapena z představivosti, kterou autorka při psaní měla. 

Když to tak shrnu, tak Hladová přání stojí za to, aby jste si je přečetli. Kdo knížku nečetl, tak by měl, protože každý má na knihy jiný názor. Ve mně tato kniha moc emocí nevyvolala a to mě mrzí. Nemohla jsem si ji vůbec vychutnat a vcítit se do postav. Někdo ji třeba bude milovat.

Musím říct, že kniha je velice malých rozměrů. Když jsem ji poprvé vzala do ruk, tak jsem si říkala, že je opravdu roztomilá. Ale nespoléhejte se na to, že je knížka maličká. Jsou v ní malinká písmenka a čte se pomalu.

Obálka se mi líbí. Je na ni zachycena Jukata s Cukrátkem. Pasuje k ději a to je jedno velké plus. Já se často s takovými obálkami nesetkávám. Obálku hodnotím 4 hvězdičkami z 5.


Jak už jsem řekla, tak mi knížka moc nesedla. Hodnotím ji 3 hvězdičkami z 5.


Ještě jednou moc děkuji Tereze Matouškové za poskytnutí knihy na recenzi.

Komentáře

  1. Som veľmi zvedavá, či by ma bavila, musím si ju raz prečítať :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku jsem před nějakou dobou také četla :) Byla to fajn oddechovka a opravdu mě překvapila! Pěkná recenze :P

    OdpovědětVymazat
  3. Páči sa mi anotácia, tak možno si ju aj prečítam. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno