Recenze - Síla vzdoru

Autor: Suzanne Collins
Počet stran: 344
Rok vydání: 2011
Vazba: brožovaná
Nakladatelství: Fragment
Série: Hunger games
Díl v sérii: 3

Anotace:

Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.


Katniss se probouzí z bezvědomí do světa, ve kterém ji skoro nic nezůstalo. Po vyhlazení dvanáctého kraje se zbytky obyvatelstva, které přežily spolu s Katniss ocitají v podzemí třináctého kraje.Katniss zaujímá roli Reprodrozda pro povstalce.Musí opět čelit nebezpečí, které dopadá na její rodinu a přátele.


Od třetího dílu jsem moc nečekala. Ze všech stran jsem slyšela, že Síla vzdoru je ze všech tří dílů Hunger games nejslabší. Také měli pravdu, ale kniha vůbec neztrácela na originalitě. Ze začátku jsem se trošku nudila.Chyběla tam akce a jelikož Peeta nebyl s Katniss, tak i láska, která předchozí díly doprovázela.
Po stopadesáté stránce se všechno změnilo. Kniha mě vtáhla do děje natolik, že jsem zase nemohla popadout dech.

Katniss mi bylo opravdu líto. Nechápu, jak si tím vším dokázala projít. Tolik ztrát.To by člověk s měkkým srdcem nedokázal přijmout. Katniss opět hraje důležitou roli mezi Peetou a Hurikánem. Bohužel už se musí rozhodnout. Musím pžiznat, že jsem z jejího rozhodnutí byla překvapena.

Peeta se v knize objevil o něco později. Ze začátku byl jen zřídka zachycován při projevech v Kapitolu. Později, kdy se dostal do Třináctého kraje jsem myslela, že ho praštím. Z jedné strany mi ho bylo líto, protože on nemohl za to, co mu provedli, ale z druhé strany jsem na něj byla naštvaná, protože hodně ublížil Katniss.

Haymitch se mi protivil již od druhého dílu. Při čtení této knihy jsem si k němu postupně našla cestu. Podle mě je to správný chlap.

Finnick, tak k němu jsem si našla cestu hned. Pohledný chlapec, který obětuje lásku bláznivé holce. Bohužel osud se s nikým nepere. Ten konec mě opravdu dostal. Neubránila jsem se slzám, které mi stékaly po tváři.


Na závěr chci říct, že třetí díl Hunger games se opravdu povedl. Kdo knihu nečetl, tak ať neváhá, protože příběh Vás rozseká. Tedy mě aspoň rozsekal. Na konci jsem se utápěla v slzách. Jsem velká citlivka. Masakry zvládám, ale to co se dělo na konci, tak to ne. 
Síla vzdoru mě opravdu překvapila. Tak jako celá triologie. Opravdu jsem si ji zamilovala. Doufám, že se do ní někdy začtu znova. Protože čtení Hladových her je nepopsatelný zážitek.

Obálka se mi opravdu líbí. Ta jedoduchost je prostě skvělá.Obálku hodnotím 5/5 hvězdiček.


Knížku musím také hodnotit 5/5. I když byla o něco slabší, než předchozí díly.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

  1. Máš pravdu, je to skvelá kniha :) A ešte lepšie zakončenie trilógie :)

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím. Ani já jsem se na konci neubránila slzám. Přečíst tuhle sérii vážně stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  3. Presne, táto kniha bola podľa mňa najsmutnejšia.

    OdpovědětVymazat
  4. Napriek tomu, že je to skvelá kniha, tiež súhlasím s tým, že bola najslabšia z celej série. Mne sa koniec nepáčil, toľko smrti, toľko obetí a vlastne mi to prišlo celé tak trochu zbytočné. Čakala som niečo z čoho padnem na zadok viac ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já už se konečně musím dostat k tomu druhému dílu.. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Obálka je naozaj prekrásna, z celej série sa mi páči najviac. Ale kniha najmenej, hoci bola tiež fajn :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tiež sa mi zo začiatku veľmi nepáčila, ale potom sa to len zlepšovalo. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já se tak těším až se ke knížce dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Hunger Games je skvelá séria a Síla vzdoru je v poradí moja druhá obľúbená kniha z Hunger Games.. :) zo začiatku sa mi veľmi nepáčila, ale potom to už išlo a posledná veta ma dostala úplne.. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tuto sérii jsem ještě nečetla. Všude vidím samou chválu, tak snad se mi první díl dostane pod ruku :).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý komentář moc děkuji. :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno