Recenze - Moře nestvůr

Autor: Rick Riordan
Počet stran: 304
Rok vydání: 2010
Vazba: vázaná
Nakladatelství: Fragment
Série: Percy Jackson
Díl v sérii: 2

Anotace:

Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku – jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řeckých pověstí, mu teď usiluje o život… Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů – hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu…


Percy získává nového kamaráda kyklopa Tysona, který se později prokáže jako jeho bratr. Táboru Polokrevných hrozí záhuba a tak se Percy, Annabeth a Tyson vydají na cestu pro Zlaté rouno a zachránit Grovera, kterého spolu s rounem vlastní jeden zlý kyklop. Podaří se Percymu zachránit Tábor Polokrevných? Stihne to včas? Stihne to dříve než se Tábor Polokrevných dostane do bodu záhuby?


Když jsem dočetla první díl Percyho Jacksona ihned jsem se pustila do druhého dílu. Čekala jsem ,že druhý díl bude lepší než první a nemýlila jsem se. Bylo v něm více akce a napětí. Dokonce jsem se často i zasmála. Jednoznačně se mi druhý díl líbil více než ten první.
Moře nestvůr jsem přelouskla za čtyři hodiny. Nemohla jsem se od knihy odtrhnout a opravdu jsem se někdy až moc vžila do děje a přestala vnímat realitu.

Percyho jsem si v tomto díle oblíbila více. Byl o rok starší a také rozumnější. Ze začátku mě mrzelo, že se nehlásil ke Tysonovi. Později si ale uvědomil, jaký je Tyson skvělý bratr. I když je to nestvůra s jedním okem.Tyson byl kyklop. Kyklopům se většinou nedá věřit a jsou zlí. Tyson byl jiný. Byl ještě dítě a občas byl až moc přecitlivělý. V této knize ale hrál důležitou roli. Percyho zachránil, když to bylo nejvíce potřeba a prokázal svou statečnost.
Annabeth mi také nijak nevadila. Byla to velmi statečná a chytrá dívka. S Percym se stali nerozluční přátelé a vždy si pomáhali.
Grover se v knize objevoval převážně na konci. Byl totiž uvězněný u zlého kyklopa, který si ho chtěl vzít za nevěstu, protože si myslel, že je Grover kyklopka. Když zjistil, že je Grover satyr, tak si ho ihned chtěl dát k večeři.

Z Moře nestvůr jsem opravdu překvapena. Nečekala jsem, že mě tak vtáhne do děje a já ho tak rychle přelouskám. Toto se mi nestává často. Občas mi sice nadpřirozenost v knize přišla přehnaná, ale vždy jsem nad tím mávla rukou. Některé věci byly zase tak kouzelné, že jsem při nich tajila dech.
V této knize naleznete nadpřirozené bytosti, o kterých jste nikdy neslyšeli. Naleznete zde odvahu, přátelství, statečnost. Dokonce zjistíte, že i bohové, kteří se nemají v lásce si dokáží pomoci.
Moře nestvůr doporučuji. Kdo nečetl tuto sérii měl by ihned sáhnout po prvním dílu a začít číst. Netušíte o co přicházíte.

Pro tentokrát se mi naše obálka líbí více než za původní. Postavy na originální obálce nejsou moc viditelné.

Naší obálku hodnotím 4 hvězdičkami z 5.


Knihu hodnotím 4 hvězdičkami z 5.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
  Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno