Recenze - Čarovný kámen Brisingamenu

Autor: Alan Garner
Počet stran: 
236
Rok vydání:
2008 
Vazba: vázaná
Nakladatelství: Albatros
Série: 
Alderley
Díl v sérii: 
1

Anotace:

Klasika anglické fantasy se konečně dostává do rukou i českým čtenářům. Se Susan a Colinem se dostaneme do příběhu, který zlověstně povstává ze starobylých mýtů a legend.
Temné bytosti zla získávají čarovný kámen Brisigamenu a je jen otázkou času, kdy se jim podaří ovládnout čarovnou moc v něm ukrytou a zničit navěky dobro. Budou Colin a Susan ochotni bojovat za záchranu dobra, nebo raději zapomenou, že se setkali se světem trpaslíků, elfů a čarodějů?


Colin a Suzan se dostanou do světa bytostí, o kterém si v našem světě můžeme nechat jen zdát. Budou mít před sebou velkou výzvu. Musí zachránit svět bytostí a najít Čarovný kámen Brisingamenu. Nic není ale tak jednoduché, jak se zdá. Když mají kámen na dosah ruky začnou je honit podivní skřeti a oni se dostanou do bezpečí. Spolu s nimi utíkají před nebezpečím dva trpaslíci. Podaří se jim zachránit zemi před zlem? 


Na tuto knihu jsem se těšila. Očekávala jsem fantasy příběh, který se mi bude líbit a já si ho budu pochvalovat. Jsem ale velice zklamaná. Příběh mě vůbec nezaujal a spíše jsem se modlila, aby již skončil.
Jediné kladné body bych této knize dala za pěknou obálku a stránky a za suprovní námět.
Tato kniha je pouze špatně napsaná. Tedy mě nezaujala. Nevím, jestli by se líbila mladším čtenářům, ale mně se většinou knihy pro mladší líbí. Nevím v čem byla chyba.
Autor knihy nedokázal čtenáře vtáhnout do děje a pouze ho nudil. Každá událost, která by v jiné knize zněla napínavě, v této knize zněla nudně.
Děj byl napsaný jednoduchými větami, ale nezaujal. Navíc autor nedal prostor postavám. Zabýval se zde pouze o Čarovný kámen, ale nikdy nás s postavami nesblížil, což byla taky chyba.
Děj měl navíc strašně rychlý spád. V jedné větě bylo ráno a v druhé večer. Žádnou událost autor nerozvedl a vždy skočil na další.

Hlavní hrdiny knih jsem si nemohla nijak oblíbit. Nebyla jsem s nimi seznámena a nepoznala jsem jakou mají povahu. U Suzan snad jen, že byla ze všech nejstatečnější. Colin, její bratr byl o něco méně statečnější. Vůbec nevím, jaký měli mezi sebou sourozenci věkový rozdíl, takže nemohu posoudit proč byl Colin méně statečný.
V příběhu byli také dva trpaslíci, kteří Colina a Suzan bránili. Pokaždé, když byli v nebezpečí, tak vytasili meč a zápasili ze vším zlem, které se jim dostalo do cesty.

Jednoduše kniha se mi opravdu nelíbila. Nevím, jestli je chyba ve mně, ale o tom pochybuji. Prostě jednoduše řečeno byla to špatně napsaná kniha. Jedna z nejhorších, co jsem kdy četla.
Hodnotím ji mírně.
Musím pochválit nakladatelství, že knížku tak pěkně ilustrovali. Každá stránka byla nazelenalá a pěkně vyzdobená. Pěkná na pohled, ale písmena bych už raději nečetla.
Opravdu mě mrzí, že musím knihu takto ohodnotit, ale nic jiného mi nezbývá. 

Knihu hodnotím 2 hvězdičkami z 5.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno