Recenze - Eona: Poslední dračí oko

Název: Eona: Poslední dračí oko
Originální název: Eona: The Last Dragoneye
Autor: Alison Goodman
Rok vydání: 2011
Rok vydání originálu: 2011
Vazba: vázaná
Počet stran: 416
Nakladatelství: Jota
Série: Eon
Díl v sérii: 2
Goodreads: 4.13


Anotace:

Další pohnuté osudy statečné dívky Eony, adeptky dračí magie v zemi zasažené válkou. Po odhalení svého tajemství, které se trestá jedině smrtí, se ocitá na útěku před armádou uzurpátora Sethona, který se zmocnil násilím trůnu a za každou cenu hodlá uskutečnit svoje temné záměry.

Má-li v zemi opět zavládnout mír, musí Eona najít právoplatného císaře Kyga a magický černý foliant, aby mu pomohla získat zpátky trůn. Jako dračí oko se však sama stává hrozbou pro svůj lid, neboť nikdo neví, že nemá pod kontrolou svoji sílu. Zoufalá Eona je nakonec nucena uzavřít smlouvu s dávným nepřítelem, který může všechny vyhubit.



Na knihu Eona jsem se velice těšila. Nemohla jsem se natěšit chvíle až si ke knize sednu, začnu ji číst a dostanu se do světa draků a Eony. Napříč mému očekávání jsem bohužel nezískala to, co jsem očekávala. Některé pasáže byly příliš zdlouhavé a tím došlo k tomu, abych knihu neustále odkládala a musela se nutit abych ji opět otevřela. Písmenka jsou malá a stránky široké. Proto se kniha čte velice obtížně a to mě občas také odrazovalo.

Na styl psaní autorky jsem si zprvu také musela zvyknout. Ve velkém množství postav jsem se nemohla orientovat a chvíli mi trvalo, než jsem všechny postavy poznala, a vždy věděla o koho se jedná. Děj knihy je ale psán čtivě, a velice mě zaujal. Vím, že si neustále protiřečím, ale mně se to líbilo i nelíbilo. Chvílemi jsem knížku baštila a tála v nervech a chvílemi jsem ji musela odložit, protože mě nudila. Autorka nám taky představí v prostředí Eony  čínskou a japonskou mytologii a kulturu, která je velice zajímavá a krásná.

Eonu všichni znali dříve jako muže. Proto je pro většinu jejich přátel těžké, aby si zvykli na to, že je Eona  žena.  Eona to mezi muži nemá lehké, a je pro ní velice nepříjemné, že nedokáže ovládat sílu Dračího oka.
Obzvlášť, když se trůnu násilím zmocnil generál Sethon. Země tak nemůže zůstat a musí se opět na trůn vrátit Kygo. Tento cíl má za úkol  vyřešit Eona spolu s dalšími spojenci a přáteli. Eona má ale další problém, který není lehký vyřešit. Vždy, když se snaží spojit se svou dračicí, tak je proti ní najednou poštváno dalších deset draků.

Eona naše hlavní hrdinka je velice statečná žena, která má neustále život nabitý nepříjemnostmi, akcemi, láskou, přátelstvím. Jednoduše nemá nikdy oddych, musí být neustále ve střehu, setkávat se na pospas se životem a smrtí, chránit své přátele a nakonec přemýšlet nad citem, který cítí ke Kygovi.
Kygo je velice milý muž, ale bohužel jsem občas jeho chování nechápala. Přišlo mi nemužské a dětinské a Eona z toho poté byla smutná a na rozpacích, a to mě štvalo nejvíce. Rykovo chování mě občas také rozčilovalo, protože i když Eona provedla ne příliš příjemnou věc, tak se k ní choval dle mého názoru nesprávně. 

V hodnocení Eony si opravdu protiřečím a věřte mi, že z toho příliš nadšená nejsem. Možná jsem čekala od knihy více a proto si musím protiřečit. Většinou jsem četla recenze kladné. Všichni si knihu chválili a hodnotili ji pěti hvězdičkami. Mé hodnocení budou ale pouze tři hvězdičky, a tak doufám, že tím některého milovníka Eony nenaštvu. 


Knihu hodnotím 3 hvězdičkami z 5.


Moc děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí knihy k recenzi.
Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze - Bez tebe to není léto

Recenze - Chladné ostří

Recenze - Říkej mi princezno