Recenze - Setkání s duchem

The Ghost and the Goth
Díl v sérii:
1
Goodreads:
3.93

Anotace:

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale… Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat – spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

O autorce:

Také známá jako Stacey Klemstein. Žije na předměstí Chicaga se svým manželem, Gregem, a dvěma vysloužilými závodními chrty, Walker a Pansy. Když nečte nebo nepíše najdete ji u televize sledující své oblíbené pořady (Upíří deníky, Almost human, Živí mrtví, Sherlock a mnoho dalších).

Trailer:

Jeden den se stane pro Alonu osudným. Nešťastnou náhodou zemře, ale ze světa se jen tak nevypaří. Něco ji drží mezi nebem a zemí.
Naštěstí Alona potkává Willa, který duchy vidí, a dokonce s nimi dokáže hovořit. Alona využívá situace a snaží se všechny odpovědi na své otázky nalézt u Willa, který ač se zdá, že je ve světě duchů zkušený, tak sám neví, jak má Aloně pomoci.
Z Alony a Willa se nakonec stávají přátelé.

Tato útlá knížka s krásným obalem, není krásná pouze na povrch, ale i zevnitř. O Setkání s duchem se před jeho vydáním velice mluvilo, a spoustu čtenářů bylo nadšeno, že nám Fragment vydá, tak skvělou knihu.
I já se musím přiznat, že mě příběh velice zaujal, pobavil a četl se s takovou lehkostí, že byl brzy konec, a já měla sto chutí sáhnout po druhém dílu, protože jsem chtěla znát další pokračování příběhu Alony a Willa.
Tento příběh je velice milý, vtipný, veselý, příjemný a také na odreagování.
Autorka knihy napsala děj velice stručně a jednoduše, a tak čtenář nemusí při čtení příliš přemýšlet, ale pouze se věnovat úžasnému ději, vtipně napsaným pasážím a životu Alony a Willa, který ho mají velice naplněný spousty nečekaných situací a dobrodružství.
Hlavní hrdinku knihy Alonu jsem si zprvu nemohla oblíbit. Dívka, která je velice oblíbená, několikrát byla královnou ročníku a ostatní spolužáci z nižší společnosti jsou ji ukradení, není ten typ člověka, kterého bych si mohla oblíbit. Navíc tři dny po její smrti její nejlepší kamarádka sedí na lavičce a líbá se s jejím klukem, a přitom nejeví žádný smutek ze ztráty své nejlepší kamarádky. Alona mi přišla velice povrchní, sobecká a namyšlená, ale po kratší době jsem na ni ihned změnila názor, protože ač se zdálo, tak ani ona neměla tak jednoduchý a krásný život, jak si Will a ostatní její přátelé mysleli. I Alona má city, je milá, chytrá, laskavá a dokonce občas dokáže říci i něco pěkného, nežli urážku. A toho si začíná všímat i Will.

Will není moc oblíbený, je to outsider, kterého všichni považují za blázna a jeho psichiatr čeká na chvíli, až ho bude moci zavřít do léčebny. Je divný, neustále nosí sluchátka, není moc přátelský a navíc se přátelí s dívkou, která to očividně nemá v hlavě v pořádku. Ale i z Willa se vyklube jiný kluk, když se na něj Alona kouká jinými očima. Má pěkné zuby, úsměv a dokonce pod tričkem skrývá i svaly, které nejsou na první pohled vidět. A pocit, že je Will narušený či divný? Ten se dá jednoduše vysvětlit. Vidí, slyší duchy, kteří po něm neustále něco potřebují a žadoní, aby pro ně něco udělal. Ale těchto trápení ho zbaví jednoho dne Alona, a Will je za to velice vděčný. A pak se stanou z Willa a Alony přátelé.

I když nám kniha vypráví příběh, kde se vyskytují pouze duchové a Will, který je vidí, tak nemůžete čekat hororovou knihu, která Vás vyděsí. Jako například Anna krví oděná. Ano něco spolu tyto dvě knihy mají společného, ale strach to určitě není. Anna krví oděná je hororová knížka, při které jsem měla v kalhotách, ale u této jsem se pobavila a zasmála, jak nejvíc jsem dokázala. Takže pokud nejste milovníci hororů, ale máte rádi hodné duchy, tak po této knize jistě sáhněte, protože ačkoli Vám děj může přijít jednoduchý, tak má něco do sebe, jistě Vás zaujme a budete ho doporučovat ostatním čtenářům.
Děj knihy nám ale ukazuje i chování některých mladistvých holek a kluků, a jednoduše si o nich můžete říct, že jsou hloupí, ale časem snad dospějí. Veliká změna mi přišla i u Alony. Ze začátku to byl fracek, který se povyšoval nad ostatními, ale na konci knihy mi přišla jako super holka, která má srdce, a dokáže být i milá a přátelská.

Když to tak shrnu, tak musím uznat, že jsem přemýšlela, jestli knize nedám pět hvězdiček, ale nakonec jsem se rozhodla pro čtyři, protože další dva díly mohou, ale nemusí být lepší, a tak si tu jednu hvězdičku nechám pro ně, a budu doufat, že ji také dostanou, a kvalita příběhu se nezmění, nebo naopak nezhorší, protože se na další díly opravdu těším, a kdyby se mi nelíbily, tak bych byla velice zklamaná.
Na závěr Setkání s duchem musí být určitě na seznamu knih, které si chcete přečíst, nebo jste přečetli

Knihu hodnotím 4 hvězdičkami z 5.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.