Recenze - Vlčí krev

Nakladatelství: Fragment
Série: Syn pekel
Díl v sérii: 1
Goodreads: 3.43

Anotace:

Vydejme se do Velwetie, tajemné země obývané Temnovlky – nesmrtelnými bytostmi, ze kterých jde strach a lidé jsou pro ně pouhou kořistí.

Minulost vlkodlaka Nerana, nazývaného Syn pekel, je s Temnovlky pevně svázána. Pouze čarovný nektar Étarlininy slzy by mu mohl pomoci se odpoutat a zvrátit svůj osud. Musí uzavřít spojenectví s elfkou Liadel, kterou ze srdce nenávidí. Podaří se mu odhalit její tajemství? Bude Neranovi odpuštěna dávná zrada? Ve Velwetii mezitím propuká boj temných sil - třinácti démonů. Neran je vtažen do bitvy o moc. Kdo zvítězí, rozhodne o osudu celé země.

O autorce:

Michaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyjde v srbském nakladatelství Evro Giunti.

Trailer:

Po smrti svého otce převzala Aragen vládu nad smečkou Temnovlků. Ačkoli chtěla smečka ze začátku protestovat, protože je Aragen příliš nezkušená a mladá, tak jim dokáže, že má neuvěřitelnou sílu, a nakonec se ji všichni podvolí. Smečka je od těch dob silnější a lidé se jí bojí. Každým dnem je doprovází strach, že se opět vrátí, a povraždí jejich rodiny. Jsou totiž nesmrtelní.
Neran je také Temnovlk. Zabít ho ale dokáže stříbro, které se vždy v kontaktu s ním zařeže do masa a vysává mu všechnu sílu. Neran je jeden z posledních. Čeká ho dlouhá cesta plná nástrah. Jeho cíl je najít  Étarlininy slzy, které by mu dokázaly vrátit život zpět do starých kolejí. K získání těchto slz musí podstoupit cestě s elfkou Liadel. Ačkoli ji z celého srdce nenávidí, začíná vnímat, že nenávist pomalu mizí. Podaří se jim najít Étarlininy slzy?

Ačkoliv jsem měla z knihy strach, protože jsem měla pochybnosti, abych se do ní začetla, tak jsem byla již od prvních stran velice překvapená. Děj se mi velice líbil, a proto jsem při čtení nevnímala čas, a četla děj, který mě pohltil. Čtenář si může do hlavy vloudit myšlenku, že bude knížka pro mladší věkovou kategorii, ale věřte mi, že i starší čtenář ději podlehne. Děj je napínavý, čtivý, vtipný, plný vražd, utrhnutých hlav, ale hlavně strachu a krve. Proto ve vzduchu visí otázka, zda by tuto knihu měli číst mladší čtenáři.
S tím, co se v knize odehrálo jsem nanejvýš spokojená, a jsem neuvěřitelně ráda, že jsem se do tohoto díla pustila, a doufám, že mě druhý díl této série osloví stejně dobře, nebo ještě více.

Styl psaní autorky se mi líbil. Nebyl příliš složitý, ale také ne jednoduchý. Nad názvy měst a elfskou řečí, jsem se musela vždy pozastavit, abych je přečetla srozumitelně.
Vlčí krev je druhé dílo, které jsem kdy četla od českého spisovatele. Musím uznat, že u této knihy bych ani nepoznala, že ji napsala mladá česká autorka. Protože když autorka nepopíše v ději místa, které můžeme v ČR najít, tak je to to nejlepší, co kdy mohla udělat. Čtenář nevnímá, že je kniha česká, a proto si ji více užívá. Tedy já když čtu knihu, kde se zmíní například o Praze či Brně, tak mi to vadí. Nevím proč, ale mám z toho zvláštní pocit.

Neran, jak už jsem zmínila na začátku, je Temnovlk. Živí se lidských masem, a jeho touha při vůni krve stále více roste a roste, až už se jeho touhy nedají ovládat a on musí krev sát, maso hltat a bažit se slastí, kterou mu přinášejí. Neran je ale jiný. Dokáže svou touhu ovládat, ačkoliv je to někdy opravdu velice těžké. I když se o Temnovlcích nemluví zrovna nejlépe, tak je Neran hodný. Rád pomáhá lidem, či se snaží být vždy nápomocný, ačkoli ho to dostalo ne jednou do problémů. Na druhou stranu je ale také velice sebejistý, sobecký a nedokáže přiznat city, které cítí. Lásku se snaží potlačovat, aby nebyl slabší.
Liadel je elfka. Na první pohled se zdá, že je to žena, která je čistá, hodná a milá, ale zdání klame. Její minulost je plná smrti a týrání. Dokonce s Neranem má nepříjemnou minulost. Liadel je mu ale zavázána za záchranu života a musí s Neranem podstoupit cestu pro slzy chtě, nechtě. Liadel se spolu s Neranem tiše nenávidí, ale později spolu dokáží navázat vcelku přátelský vztah, navzájem si důvěřují a vyzradí si ta nejhlubší tajemství, o kterých většinou s nikým nemluví.

Dále je tu Aragen. Snad jediná postava, na kterou jsem měla zlost, až mi občas stály vlasy na hlavě. Aragen je tak zlá, že dokázala i muži, který ji zradil, a ona ho milovala vydloubnout oko. Také neustále nahání Nerana, protože chce, aby mu zplodila potomky. Můžete si domyslet, že Neran s tím rozhodně nesouhlasí, a proto se snaží před Aragen vždy zmizet. Ale Aragen se podařilo ne jednou, ho chytit do spárů, ale Neran je chytrý, a vždy se z nich dostal.

S hlavními postavami jsem opravdu neměla problém, krom Aragen. Ta mi byla již od začátku nesympatická, a jen jsem doufala, aby děj knihy nebyl o ní, protože bych jistě změnila celé hodnocení, které jsem knize dala. Dále tu byla Drel. Blonďatá temnovlčice, která vždy stojí Aragen po boku, souhlasí ze všemi jejími názory, a je pro ni velkým vzorem. Jelikož má Aragen šílenou moc, přímo z pekel, tak je doslova neporazitelná. Jediný potomek syna pekel.

Celkové hodnocení knihy skončilo na čtyřech hvězdičkách. Přemýšlela jsem, že bych toto dílo ohodnotila pěti hvězdičkami, ale tu si nechám na druhý díl, na který se mimochodem strašně moc těším. Rozhodně tuto knížku doporučuji všem milovníkům vlků, elfů, trpaslíků, kouzel a podobně. Nečekala jsem, že budu děj hodnotit s úsměvem na tváři a pocitem, že jsem opravdu ráda, že jsem nad tímto kouskem strávila čas. Jsem opravdu překvapena a potěšena. Na další série autorky si určitě někdy najdu čas, protože se mi její styl psaní opravdu líbí. Syna pekel doporučuji. Přečtěte si ho. A ne. Není pouze pro mladší čtenáře.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z 5.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit ZDE.