Recenze - Mlžné kameny

Rok vydání originálu: 2007
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Série: Poslední čarodějka
Díl v sérii: 2
Goodreads: 3.71 (126 hodnocení)

Catalina Soleado má nebezpečné nadání. Dokáže měnit svět jedním tahem pera. Její schopnosti by rády zneužily stíny, které začínají ovládat svět. Pronásledována tajemnými kreaturami z písmen, šelestícími mozaikovými hady a létajícími galeonami utíká Catalina do Malfurie. Magického útočiště pro čarodějky, které se vznáší v oblacích, obklopeno vírem z havraních pírek. Pocit bezpečí si však vychutnává jen krátce. Pokud chce zachránit ty, na kterých jí záleží a zastavit invazi stínů, musí Malfurii opustit a cestovat tam, kde možná najde odpovědi na otázky, které zatím zůstávají zahaleny v temné mlze…
Druhý díl napínavé fantasy trilogie!

Německý spisovatel a pedagog Christoph Marzi vyrostl v Obermendigu v Eifelu, vystudoval ekonomii na Mohučské univerzitě a nyní žije se svou ženou Tamarou a jejich třemi dcerami v Saarbrücken. Píše už od patnácti let, inspirují jej především viktoriánští spisovatelé (Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Edgar Allan Poe, Robert Louis Stevenson a Jane Austen), ale i současní autoři, jako kupříkladu Neil Gaiman, Kai Meyer a China Miéville.

Po přečtení prvního dílu jsem měla od Mlžných kamenů velká očekávání. Čekala jsem čtivější a napínavější děj. Bohužel kniha byla opět ve stejném tempu, mnoho zvratů se zde nestalo a od posledního dílu jsou má očekávání ještě vyšší.

Děj knihy ubíhá rychle. Hlavní hrdinka Catalina je myšlenkově dospělejší než v prvním dílu. Proto jsou její rozhodnutí správná. Je stále dítětem, ale dobrodružství, které zažívá ji nutí dospívat rychleji. Čtenář si ji oblíbí ihned na prvních stránkách a je nutno podotknout, že do každé její rozhodující situace se ihned vžije. Jordi se svým chováním příliš nepokročil. Občas mě vyprávění z jeho pohledu rozčilovala a četla jsem je s donucením.

I když byly Mlžné kameny zklamáním na závěrečné vyvrcholení trilogie se velice těším a očekávám alespoň o trošku lepší knihu, než byly tyto dva díly. Je pouze na vás, zda chcete dát sérii šanci. Musíte posoudit sami.

Knihu hodnotím třemi hvězdičkami z pěti.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.