Recenze - Probouzení

Počet stran: 300
Nakladatelství: Galatea
Série: Nejtemnější síly
Díl v sérii: 2
Goodreads: 4.16

Chloe Saundersová je na útěku a probouzí k životu pekelné síly. Doslova.
Kdybyste mě potkali před pár týdny, patrně by vás nenapadlo považovat mě za dívku jakkoliv odlišnou od běžného průměru. Normální patnáctiletá holka. Teď je však můj život navždy obrácen naruby, tak vzdálen normálu, jak je to jen možné. Stala jsem se živoucím výsledkem podivného vědeckého experimentu – nejenže se mi zjevují duchové, dokonce dokážu probouzet mrtvé, aniž bych něco takového vůbec zamýšlela. Můžete mi věřit, že není o co stát.
Teď jsem na útěku s třemi dalšími vrstevníky, kteří jsou obdařeni podobně neobvyklými schopnostmi. Nevím, komu mohu důvěřovat, ale Edisonova skupina je nám v patách a tohle je otázka života a smrti. Musíme najít někoho, kdo nám pomůže…

Kelley Armstrong se narodila 14. prosince 1968 v Sudbury, je nejstarší ze svých čtyř sourozenců. Promovala ze psychologie na University on Western Ontario. Pokračovala studiem počítačového programování na Fanshawe College. Její první kniha ("Bitten") byl vydána v roce 2001. Následovaly další romány a novely. Kelley píše o nadpřirozených věcech, jako jsou čarodějnice, duchové, upíři atd. Její fantasy série jsou žánrově podobné jako knihy od Laurell K. Hamilton, Charlaine Harris nebo Kim Harrison.

Probouzení je druhým dílem trilogie Nejtemnější síly.
V zahraničí je tato série velice oblíbená a mnoho čtenářů ji chválí a doporučuje. Já také patřím mezi ty čtenáře, kterým Chloe a její přátelé přirostli k srdci. Již od samého začátku četby jsem věděla, že mě tento příběh odpoutá od reality a já vtrhnu do světa, kde žijí lidé s takovými schopnostmi, o kterých bych si mohla nechat pouze zdát.

Na začátku nečekejte velkou časovou prodlevu, jelikož děj knihy začíná na tentýž místě, kde skončil první díl. Čtenář, kterému se do rukou dostal pouze druhý díl nebude o nic ochuzen, jelikož v úvodních kapitolách Chloe vypráví události předešlých dnů. Je jednoduché si představit, čemu hlavní hrdinové čelili a proto nebude nikdo ochuzen o děj prvního dílu.

Prostředí knihy je plné neočekávaných momentů, temných zákoutích a stvořeních, kterých se nebojí pouze hlavní hrdinové, ale i čtenáři nahánějí strach.
Po dějové stránce je Probouzení zcela odlišné od Přivolávání. Zatímco u prvního dílu jsme byli obklopeni ústavem, tak druhý díl nám přináší otevřený svět, ruch velkoměsta a zatuchlá útočiště plná smrti a hniloby. Akce, napětí a husí kůže nejednou proplétá stránky této čtivé knihy.

Chloe má zvláštní schopnosti. Dokáže vidět i vyvolat mrtvé lidi. Tento dar se může z počátku zdát nebezpečný, ale Chloe zjišťuje, že je někdy užitečný. Její síla stále roste a Chloe nejednou ztrácí kontrolu nad jejím používáním. Během těchto chvílí má po ruce protivného Dereka, který se ji za každé situace snaží pomoci. Ačkoliv je Derek neustále zamlklý a Chloe stále vyčítá každý její čin, má srdce na správném místě. Během děje se dozvídáme mnoho informací o vlčích smečkách.
Simon je Derekovi a Chloe stále po boku a jejich silnou trojku doprovází i Tori, která si často nevidí do pusy a je zpestřením celého příběhu.

Probouzení je velice čtivý příběh, který si získá srdce nejednoho čtenáře. Již brzy vyjde závěrečný díl této trilogie a věřím, že to bude velkolepé finále. Ačkoliv se série o přátelství a odhodlanosti blíží ke konci, tak jsem si jista, že se k ní jednou vrátím. První díl mě okouzlil již na prvních stránkách a stejně tak ani druhý díl nezklamal. Dokonce bych mohla říci, že byl o něco akčnější a překvapivější než první díl. Na závěr této série si již brousím zuby a těším se na dobrodružství, která nám autorka přinese.

Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Moc děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.